ประวัติ อาจารย์ ดร. วิษณุ นิตยธรรมกุล

อาจารย์ ดร. วิษณุ นิตยธรรมกุล
ตำแหน่ง : อาจารย์
สังกัด : สถาบันราชสุดา คณะแพทยศาสตร์โรงพยาบาลรามาธิบดี

วุฒิการศึกษา

ปริญญาเอก

ปรัชญาดุษฎีบัณฑิต สาขาวิชาเทคโนโลยีสารสนเทศและการสื่อสารเพื่อการศึกษา
         คณะครุศาสตร์อุตสาหกรรม มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ

ปริญญาโท

ครุศาสตรอุตสาหกรรมมหาบัณฑิต สาขาวิชาเทคโนโลยีการเรียนรู้และสื่อสารมวลชน
         คณะครุศาสตร์อุตสาหกรรมและเทคโนโลยี มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี

ปริญญาตรี

ครุศาสตรอุตสาหกรรมมหาบัณฑิต สาขาวิชาเทคโนโลยีการศึกษาและสื่อสารมวลชน
         คณะครุศาสตร์อุตสาหกรรมและเทคโนโลยี มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี

สาขาวิชาที่สนใจ

Educational Technology, MarTech, Edupreneur, Vocational Education, Inclusive Education, Cognitive Tools

ผลงานวิชาการ

1. Lertbumroongchai, K., Janratchakool, W., & Nittayathammakul, V. (2025). Using Virtual Reality and Conversational AI to Enhance High School Students’ Intentions to Pursue Computer Science: Insights from the CS RMUTT Virtual Tour. Studies in Media and Communication, 13(3), 87-102.

 

2. Sroyprapai, P., Songsriwittaya, A., Kaewrattanapat, N., & Nittayathammakul, V. (2025). The Cloud-Based Remote Learning via Digital Media Ecosystem to Enhance Learning Engagement among Undergraduate Students in Engineering Education. Studies in Media and Communication, 13(2), 96-111.

 

3. Mungsoongnern, S., Chuenboon, A., Kitiarasa, N., Jiradilok, M., Pongprasertsin, S., Boonputtikorn, C., & Nittayathammakul, V. (2025). The development of cloud-powered interactive multimedia using digital storytelling techniques on the 350th anniversary of the mission of Siam. Studies in Media and Communication, 13(1), 353-365.

 

4. Chan, S., Maneewan, S., Nittayathammakul, V., & Suwannakhun, S. (2025). Relationships Between Familial Factors, Learning Motivation, Learning Approaches, and Cognitive Flexibility Among Vocational Education and Training Students. The Journal of Psychology, 1-24.

 

5. Yuvijit, T., Boonlue, S., Chuathong, S., Kantunyaluk, P., & Nittayathammakul, V. (2025, July). Online Learner Achievement and Satisfaction on the ThaiMOOC Platform: A Case Study of Digital Media Creation on Online Social Networks. In 2025 10th International STEM Education Conference (iSTEM-Ed) (pp. 1-6). IEEE.

 

6. Sararuch, S., Buabangplu, P., Nittayathammakul, V., Wannapiroon, P., & Nilsook, P. (2025). The 3D-POD Model for AI-Driven Institutional Transformation and Graduate Employment Readiness in Thailand in Digital Era. In International Conference on Blended Learning (pp. 31-49). Springer, Singapore.

 

7. Siriwattananon, N., Kohpeisansukwattana, N., Poungthong, P., Nittayathammakul, V., & Deewanichsakul, S. (2025). Development of Low-Cost PLC Training Kit for Enhancing Industry-Relevant Skills and Certification: PLC-CertX. International Journal of Engineering Education, 41(3), 616-626.

 

8. Chiranorawanit, S., & Nittayathammakul, V. (2024). Factors Influencing Pre-Service Technical Teachers' Academic Performance: Cross-Sectional Study. Higher Education Studies, 14(2), 170-182.

 

9. Boonlue, S., Manyuen, M., Neanchaleay, J., Boonmoh, A., & Nittayathammakul, V. (2024). The Inquiry-Driven VCoP Model to Promote Digital Agriculturalists’ Learning Competencies in the Agriculture 4.0 Era. International Journal of Information and Education Technology, 14(1).

 

10. Napaporn, S., Maneewan, S., Thamwipat, K., & Nittayathammakul, V. (2023). The cloud-powered hybrid learning process to enhance digital natives’ analytical reading skills. International Journal of Advanced Computer Science and Applications, 14(1).

 

11. Nittayathammakul, V., Rattanasak, S., Wannapiroon, P., Nilsook, P., Arora, R., & Thararattanasuwan, K. (2023). Imagineering MOOC instructional design model to enhance creative thinking and creative health media innovation. International Journal of Emerging Technologies in Learning (IJET), 18(19), 84-102.

 

12. Manyuen, M., Boonlue, S., Neanchaleay, J., & Nittayathammakul, V. (2022). Virtual communities of practice to promote digital agriculturists’ learning competencies and learning engagement: Conceptual framework. International Journal of Advanced Computer Science and Applications, 13(9).

 

13. Nittayathammakul, V., Chatwattana, P., & Piriyasurawong, P. (2021, August). Conceptual framework of crowd context-based learning via IoT wearable technology to promote digital health literacy. In 2021 5th International Conference on E-Society, E-Education and E-Technology (pp. 113-119).

 

14. Maneewan, S., Nittayathammakul, V., & Lertyosbordin, C. (2017, March). A development of knowledge management process on cloud computing to support creative problem solving skill on studio photography for undergraduate students. In 2017 6th International Conference on Industrial Technology and Management (ICITM) (pp. 27-31). IEEE.